مساجد جایگاه ویژه‌ای در سند مهندسی فرهنگی کشور دارند
مساجد جايگاه ويژه‌اي در سند مهندسي فرهنگي کشور دارند

مساجد جایگاه ویژه‌ای در سند مهندسی فرهنگی کشور دارند

حاجيلويي گفت: در سند مهندسي فرهنگي کشور جايگاه ويژه‌اي به فعاليت‌هاي مساجد اختصاص داده شده که اين اقدام رويکردي در حمايت از برنامه‌ها و اقدامات فرهنگي مردمي است.
شناسه خبر : 13094 تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۰:۳۱

به گزارش ستاد ارتباط رسانه‌ای(فهما) از استان سيستان وبلوچستان: «محمود حاجيلويي»  در سفر به سيستان و بلوچستان و بازديد از کانون فرهنگي هنري مسجد «بلال حبشي زاهدان» از کانون‌های متخب زاهدان اظهار کرد: مسجد يکي از کانون هاي توسعه فعاليت هاي اجتماعي و فرهنگي به شمار مي رود و با حمايت بيشتر از کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد، مي توان بستر تعالي معنوي و ارتقاي سرمايه اجتماعي  را فراهم کرد .

 

معاون خط مشي گذاري ستاد فرهنگ دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، مساجد را محور اصلي فعاليت هاي فرهنگي در محلات عنوان کرد و افزود: تقويت مساجد يکي از راهبردهاي اصلي سند مهندسي فرهنگي کشور، در حمايت از فعاليت هاي فرهنگي مردمي است.

 

حاجيلويي تاکيد کرد: فضاي معنوي مساجد، بهترين مکان براي رشد اخلاقي و فعاليت هاي فرهنگي کودکان و نوجوانان در محلات است.

 

وي ضمن مشاهده چند اجراي گروه سرود کودکان و نوجوانان، از بخش هاي مختلف کانون، از جمله استوديو تخصصي سرود اين کانون به عنوان اولين استوديوي حرفه اي در کانونهاي مساجد استان، از حمايت و همراهي و دقت هاي فرهنگي هيات امناء و امام جماعت اين مسجد قدردانی کرده و افزود: هيات امناء و امام جماعت اصلي ترين نقش را در هدايت و راهبري مساجد دارند و لازم است تمهيدي در استان براي همفکري اعضاي هيات امناي مساجد و به اشتراک گذاري ايده ها، تجربيات و کارهاي موفق انها در نظر گرفته شود.

 

حاجیلویی گفت: شوراي عالي انقلاب فرهنگي به عنوان قرارگاه اصلي فرهنگي کشور اجرايي شدن اسناد و سياست هاي فرهنگي را با اتخاذ رويکرد منطقه اي به جد دنبال مي کند.

 

همچنین در ادامه حجت الاسلام پودينه مدير ستاد کانونهاي فرهنگي هنري مساجد استان در اين بازديد و نشست، با اشاره به جايگاه مناسب کانون هاي فرهنگي مساجد در سطح کشور گفت: با توجه به استقبال خوب نوجوانان اين استان از فعاليتهاي فرهنگي و شرايط خطير فرهنگي اين منطقه، پشتيباني ويژه نهادهاي سياستگذار فرهنگي از برنامه هاي مسجد محور ضروري است.