‎ویژه برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان در هفته جهانی مساجد اعلام شد
‎ويژه برنامه‌هاي کانون‌هاي فرهنگي و هنري سيستان و بلوچستان در هفته جهاني مساجد اعلام شد

‎ویژه برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان در هفته جهانی مساجد اعلام شد

‎مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد سيستان و بلوچستان ويژه برنامه هاي کانون را در هفته جهاني مساجد اعلام کرد.
شناسه خبر : 15227 تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۹:۲۶

حجت‌الاسلام «مهدی پودینه» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: روز جهاني مساجد روز مبارک و ميموني است که به پيشنهاد سازمان فرهنگ و ارتباطات و با موافقت کشورهاي اسلامي در تقويم برخي از کشورهاي اسلامي آمده است. ‎

 

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد سيستان و بلوچستان ادامه داد: ريشه نامگذاري روز جهاني مساجد به روزي بر مي گردد که يک صهيونيستي مسجد الاقصي را به آتش کشاند، از همان روز بود که کشورهاي اسلامي براي حفظ و پاسداري از حريم مساجد 21 آگوست يا همان 31 شهريور به نام روز جهاني مساجد نامگذاري کردند. ‎

 

حجت الاسلام پودینه گفت: تجليل از برگزيدگان برتر فهما، بازديد و سرکشي از کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد، رسانه اي کردن فعاليت هاي کانون، حضور مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي و هنري در برنامه زنده ويژه برنامه تلويزيوني، اهداي قرآن، اهداي تابلوي تلاوت به مساجد، خريداري تجهيزات کتابخواني و توزيع آن بين کانون هاي فرهنگي و هنري و تکريم و تجليل از خانواده هاي شهدا از جمله ويژه برنامه هفته جهاني مساجد در استان است.

 

‎وي افزود: در حال حاضر هزار و 394 کانون فرهنگي و هنري در مساجد شيعه و سني سيستان و بلوچستان فعاليت دارند. ‎گفتني است هفته جهاني مساجد از 30 مرداد تا پنجم شهريور در سيستان و بلوچستان گرامي داشته مي شود.