قیام امام حسین(ع) سرفصلی برای گفتمان مشترک میان شیعیان و اهل سنت
قيام امام حسين(ع) سرفصلي براي گفتمان مشترک ميان شيعيان و اهل سنت

قیام امام حسین(ع) سرفصلی برای گفتمان مشترک میان شیعیان و اهل سنت

حجت‌الاسلام پودينه، با تاکيد بر اينکه علاوه بر شور حسيني بايد در جهت گسترش شعور و تفکرات سيدالشهدا(ع) بکوشيم، گفت: قيام آن حضرت مي‌تواند سرفصلي براي گفتمان مشترک ميان شيعيان و اهل سنت باشد.
شناسه خبر : 15621 تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۵۱

گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما)«حجت الاسلام مهدی پودینه» در مسجد جامع احمدی زاهدان بیان داشت: وقتی انسان ظلمی را می بیند متاثر می شود و هنگامی که این ظلم در حق شخص مهم  و مورد احترام باشد، این تاثر دوچندان می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان با بیان اینکه آزادی خواهی و زیر بار ظلم نرفتن از صفات امام حسین علیه السلام بود، ادامه داد: قیام امام حسین علیه السلام می تواند موضوع گفتمان بین شیعه و اهل سنت باشد.

 

پودینه با بیان اینکه شیعیان و اهل سنت در سیستان و بلوچستان به  اصل قیام امام حسین علیه السلام اعتقاد دارند، گفت: شیعیان به  روشی و اهل سنت به روش دیگر ارادت خودشان را به امام حسین علیه السلام نشان می دهند.

 

وی با اشاره به اینکه زنده نگهداشتن قیام و تفکر امام حسین علیه السلام یکی از وظایف اصلی مسلمانان است، افزود: قیام امام حسین علیه السلام مختص اهل شیعه نیست بلکه برای همه مسلمانان، آزادی خواهان و جامعه بشریت  است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان با تاکید بر اینکه علاوه بر شور حسینی باید در جهت گسترش شعور و تفکرات امام حسین علیه السلام بکوشیم، یادآور شد: قیام امام حسین علیه السلام یک تفکر است که دشمنان خیلی تلاش کردند که این تفکر را به انحراف بکشانند اما به اهداف شوم خودشان نرسیدند.

 

پودینه با اشاره به اینکه کتاب های فراوانی از مورخان و بزرگان اهل سنت داریم که یزید و عمر بن سعد را طرد کرده اند، گفت: علمای اهل سنت در کتاب های خود از قیام کربلا به عنوان واقعه ایی یاد می کنند که باعث زنده ماندن اسلام ناب نبوی شده است.

 

وی افزود: درس قیام امام حسین(ع) به ما این است که به هیچ وجه در مقابل ظلم و اشاعه منکرات در جامعه ساکت نباشیم.