اولین روز از هفته دفاع مقدس با تجلیل از خانواده شهید محمد گلدوی در سیستان و بلوچستان همراه شد
اولين روز از هفته دفاع مقدس با تجليل از خانواده شهيد محمد گلدوي در سيستان و بلوچستان همراه شد

اولین روز از هفته دفاع مقدس با تجلیل از خانواده شهید محمد گلدوی در سیستان و بلوچستان همراه شد

تجليل از خانواده شهيد محمد گلدوي، در نخستين روز از هفته دفاع مقدس و سيزدهمين هفته از طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم با حضور مجازي حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر ارزاني در سيستان و بلوچستان برگزار مي شود.
شناسه خبر : 16453 تاریخ انتشار : ۱ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۰:۵۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، سیزدهمین هفته از اجرای طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم اول مهرماه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس میزبان خانواده شهید محمد گلدوی در استان سیستان وبلوچستان است

در جریان برگزاری این آیین طی برقراری ارتباط زنده تصویری حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی»  مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز به سخنرانی می‌پردازد.

 

شهید محمدگلدوی، در تاریخ سوم خردادماه سال1359 در خانواده ای مذهبی متولد شد .پدرش بمدت 23 سال خادم مسجد جامع شهر بود. محمد در مسجد به دنیا آمد، در مسجد بزرگ شد و در مسجد هم به شهادت رسید.

 

محمد گلدوی به همراه چند نفر دیگر از همرزمان بسیجی خود مشغول بازرسی میهمانان مراسم جشن ولادت حضرت امام حسین (علیه السلام)  و دعای کمیل در ورودی مسجد جامع زاهدان بود ، که فردی قصد وارد شدن به داخل مسجد را می کند و شهید گلدوی قصد بازرسی او را داشته  اما ممانعت وی سبب ظن شهید گلدوی و جلوگیری از ورود این شخص  به داخل مسجد می شود . مهاجم سعی می‌کند خود را به جمعیت حاضر در صحن مسجد برساند  که این  شهید ایثارگر  او را در آغوش می‌گیرد و این مهاجم را از جمعیت دور می کند و  در این هنگام تروریست جنایتکار با کشیدن ضامن بمب اقدام به انفجار می‌کند و محمد درتاریخ24 تیر سال 1389به شهادت می رسد.

 

طبق اعلام مسئولین رشادت شهید محمد گلدوی باعث نجات جان حداقل 150 نفر شده است.