برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان
برگزاري مسابقات قرآني مدهامتان
مسابقات قرآنی مدهامتان

برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان

دستگاههاي اجرايي در امر برگزاري مسابقات قرآني مشارکت داشته باشند.
شناسه خبر : 49010 تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۶:۵۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان سیستان و بلوچستان،امور رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بر مشارکت دستگاه های اجرایی در امر برگزاری مسابقات قرآنی تاکید کرد و گفت: باید هم افزایی میان دستگاه ها و سطح مشارکت پذیری نیز گسترش یابد تا بتوانیم مسابقات قرآن کریم را در عالی ترین سطح ممکن برگزار کنیم.

جمشید نصیری رئیس گروه قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان داشت: برگزاری مسابقات قرآنی در سیستان و بلوچستان از حساسیت خاصی برخوردار است زیرا نه تنها ارتقای بعد علمی آن و شور و نشاط جامعه قرآنی را به دنبال دارد بلکه موجبات همبستگی و همدلی بین شیعه و اهل سنت می شود.

وی در ادامه برگزاری مسابقات به صورت حقیقی و مجازی را مورد قیاس قرار داد، افزود : برگزاری مسابقات قرآنی به صورت مجازی از بار مالی که بر دوش متولیان امر مسابقه می گذارد و به هماهنگی لازم برای اجرای مسابقه نیز دارد ، می کاهد و نیز برگزیدگان با ضریب اشتباه کمتر از سوی داوران انتخاب می شوند.

نصیری خاطرنشان کرد: البته برگزاری حضوری مسابقات قرآنی برای جامعه شور و نشاط معنوی به ارمغان می آورد.

وی در ادامه به اجرای طرح ارمغان وحی در چابهار خبر داد و تاکید کرد: با توجه به وقفه چندین ساله ایی که بیماری کرونا به وجود آورده بود ، مسابقات قرآنی ارمغان وحی به صورت حضوری در اسفند ماه سال گذشته در چابهار برگزار شد.

در پایان افزود : در این مراسم دو تن از قاریان ممتاز کشوری که تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید را داشتند مورد تقدیر قرار گرفتند.