تاثیر مسابقات قرآنی در شکوفایی استعدادهای نوظهور و ایجاد روحیه خود باوری و نشاط معنوی
تاثير مسابقات قرآني در شکوفايي استعدادهاي نوظهور و ايجاد روحيه خود باوري و نشاط معنوي
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان : مسابقات قرآن ، تاثیر بسزایی در شکوفایی استعدادهای نوظهور دارد.

تاثیر مسابقات قرآنی در شکوفایی استعدادهای نوظهور و ایجاد روحیه خود باوری و نشاط معنوی

شهرکي گفت: مسابقات قرآني در شکوفايي استعدادهاي نوظهور و ايجاد روحيه خودباوري تاثير بسزايي دارد.
شناسه خبر : 49077 تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۵۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان سیستان و بلوچستان :به مناسبت فرارسیدن مسابقات قرآنی مدهامتان،معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: مسابقات قرآنی تاًثیر بسزایی در شکوفایی استعدادهای نوظهور و ایجاد روحیه خودباوری و امید و نشاط معنوی در خانواده ها دارد.

 

عباس شهرکی بیان داشت: سیستان و بلوچستان به باور همه قرآن دوستان، استان قرآنی است.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، وجود تعداد بالای قاری و حافظ در استان را نشات گرفته از سابقه و علاقه جوانان به قرآن دانست و یادآور شد: برگزاری مسابقات قرآن تاثیر بسزایی در شکوفایی استعدادهای نوظهور و ایجاد روحیه خودباوری و امید و نشاط معنوی در خانواده ها دارد.

 

شهرکی خاطرنشان نمود: ما نمی توانیم در پیشرفت در رشته ای فکر کنیم مگر با برگزاری مسابقات، مسابقات معیاری برای سنجش توانایی افراد است که البته این سنجش منجر به رقابت و در نتیجه پیشرفت متسابقین خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآنی، مقدمات و ملزوماتی دارد افزود: حضور چندین داور در بخش های مختلف ابتدایی ترین چیز است که بزرگترین رویداد قرآنی می طلبد.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان به مقیاس مسابقات قرآنی به صورت حضوری و مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: قطعاً پراکندگی و پهناوری سیستان و بلوچستان بر بار هزینه های برگزاری مسابقات قرآنی تاثیر خواهد گذاشت.راهکارهایی که می تواند در کاهش هزینه ها هم برای مجریان برگزاری مسابقات و هم برای متسابقین تاثیر بگذارد، برگزاری حداقل مراحل مقدماتی مسابقات به صورت مجازی است.

 

شهرکی اذعان داشت: اگر در نظر بگیریم که فردی از روستایی برای شرکت در مسابقه به سمت شهر مراجعه کند قطعا هزینه ور خواهد بود اما می تواند فایل صوتی خود را برای داوران ارسال نماید.

 

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآنی به صورت مجازی در دسترس تر و کم هزینه تر است، یادآور شد: ما باید آرام آرام تکنولوژی های امروزی را در خدمت بگیریم.

 

شهرکی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تجربه برگزاری مسابقات قرآنی را به صورت مجازی دارد که الحمدلله مورد استقبال قرار گرفته است، به طوری که برگزاری مرحله شهرستانی به صورت مجازی و در نهایت در مرحله پایانی حضور برگزیدگان را در مسابقات، در مرحله استانی خواهیم داشت.