هزاران زائر پاکستانی با میزبانی و بدرقه بچه های مسجد راهی زیارت اربعین شدند.
هزاران زائر پاکستاني با ميزباني و بدرقه بچه هاي مسجد راهي زيارت اربعين شدند.
خبرگزاری شبستان:

هزاران زائر پاکستانی با میزبانی و بدرقه بچه های مسجد راهی زیارت اربعین شدند.

خبرگزاري شبستان: هزاران زائر پاکستاني با ميزباني و بدرقه بچه هاي مسجد راهي زيارت اربعين شدند.
شناسه خبر : 51007 تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان سیستان و بلوچستان:قرارگاه پیامبر اعظم(ص) و کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیاء(ص) در مرز میرجاوه تاکنون میزبان هزاران نفر از زائران پاکستانی بوده و برنامه های متعدد فرهنگی را برای خانواده های پاکستانی و کودکان آن ها تدارک دیده اند.

 

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان: مردم استان سیستان و بلوچستان هرساله به عنوان شرقی ترین موکب اربعین حسینی میزبان عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) از کشور پاکستان هستند.

 

تا این لحظه 18 هزار زائر پاکستانی از مرز میرجاوه وارد ایران شدند تا به خیل عزاداران حسینی اربعین بپیوندند.

 

قرارگاه پیامبر اعظم(ص) که به همت اهل مسجد، اعضای کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیاء(ص) در مرز میرجاوه تشکیل شده است، در زائر سرای امام رضا(ع) از زائران که بخش عمده ای از آنها را برادران و خواهران پاکستانی تشکیل می دهند پذیرایی می کند.

 

این گزارش می افزاید: توزیع ماسک به همت بانوان فعال مسجذی اهل سنت بین زائران پاکستانی با توجه به طوفان و گرد و خاک شدید منطقه از دیگر اقداماتی است که در این ایام صورت پذیرفته است.

 

همچنین برپایی ایستگاه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان خانواده های پاکستانی توسط مربیان افتخاری (بچه های مسجد) در زائرسرای امام رضا(ع) در پایانه مرزی میرجاوه از دیگر فعالیت ها بوده است.

 

گفتنی است از زمان آغاز به کار قرارگاه پیامبر اعظم(ص) که به همت اهالی مسجد، اعضای کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیاء(ص) در مرز میرجاوه تشکیل شده است، مسئولان مختلفی از این قرارگاه بازدید کرده اند که از جمله آنها می توان به بازدید حجت الاسلام و المسلمین (لطفیان سرگزی) نماینده ولی فقیه در حوزه نیروی انتظامی شهرستان و مدیر کانون فرهنگی هنری امام خامنه ای شهرستان میرجاوه در قرارگاه پیامبر اعظم(ص)، بازدید (جمشیدزهی) فرماندار و رئیس ستاد اربعین شهرستان میرجاوه، در قرارگاه پیامبر اعظم(ص)، بازدید (محمد کرمی) استاندار و رئیس ستاد اربعین استان سیستان و بلوچستان به همراه فرماندار شهرستان و تعدادی از مدیران استانی اشاره کرد.