استقرار موکب کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در مرز میرجاوه
استقرار موکب کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور در مرز ميرجاوه
مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد خاتم الانبیاء(ص) شهرستان میرجاوه:

استقرار موکب کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در مرز میرجاوه

ايمانفر: موکب کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور در زائر سراي امام رضا(ع) پايانه مرزي ميرجاوه مستقر شده است.
شناسه خبر : 51015 تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۴۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان: رضا ایمانفر گفت: موکب کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در زائر سرای امام رضا(ع) پایانه مرزی میرجاوه مستقر شده است.

مسئول قرارگاه حضرت پیامبر اعظم(ص) اربعین حسینی کانون های فرهنگی مساجد کشور مستقر در مرز میرجاوه بیان داشت: مرز میرجاوه همه ساله در ماه صفر میزبان جمعیت زیادی از زوار پاکستانی است که قصد حضور در پیاده روی اربعین را دارند.

 

وی ادامه داد: زائر سرای امام رضا(ع) میرجاوه اولین محل اسکان و پذیرایی از زائران حسینی، پاکستانی است که در آن 24 موکب مردمی و دستگاه های فرهنگی مستقر شدند.

 

ایمانفر تصریح کرد: 14 قرارگاه ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در مبادی ورودی و خروجی زوار، مستقر هستند که قرارگاه حضرت پیامبر اعظم(ص) مستقر در مرز میرجاوه در سیستان و بلوچستان یکی از این قرارگاه هایی است که در شرقی ترین نقطه کشور و در مبادی ورودی زوار پاکستانی مستقر شده است، و از همان روزهای اول ورود زوار حسینی پاکستانی، به آنها خدمات فرهنگی و پذیرایی ارائه نموده است.

 

وی با بیان اینکه در موکب کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در مرز میرجاوه 20 نفر از خواهران و برادران از مجموعه فعالان فرهنگی مساجد اهل سنت میرجاوه مشغول به خدمات رسانی به زوار پاکستانی هستند، افزود: این موکب از 8 صبح تا 12 شب به زوار خدمات می دهند.

 

مسئول قرارگاه حضرت پیامبر اعظم(ص) اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور مستقر در مرز میرجاوه سیستان و بلوچستان یادآور شد: استاندار سیستان و بلوچستان( رئیس ستاد اربعین استان)، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، فرماندار میرجاوه(رئیسی ستاد اربعین شهرستان) و اعضای اداری شهرستان از موکب بازدید به عمل آورده اند.

 

ایمانفر خاطر نشان کرد: موکب کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در مرز میرجاوه از اول شهریور ماه آغاز به کار کرده و تا 18 شهریور ماه به کار خود ادامه می دهد.

 

وی با بیان اینکه در موکب روزانه 2 هزار نفر از زوار پاکستانی در سه نوبت پذیرایی می شوند، افزود: نمایشگاه عکس با عنوان( اربعین تا اربعین) در این موکب دایر است که تعداد 50 عکس مربوط به پیاده روی زوار پاکستانی در سالهای گذشته در قالب پوستر به تصویر می کشاند.

 

مسئول قرارگاه حضرت پیامبر اعظم(ص) اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور مستقر در مرز میرجاوه سیستان و بلوچستان، توزیع بسته های فرهنگی را از دیگر خدمات این موکب به زوار پاکستانی اعلام کرد و بیان داشت: اهدای قرآن مجید ترجمه اردو، کتابچه اربعین، سربند یا حسین، تمثال ضریح امام حسین(ع) از دیگر اقدامات موکب کانون های مساجد کشور در مرز میرجاوه بوده است.

 

ایمانفر با اشاره به اینکه ایستگاه نوجوان، تحت عنوان دوستداد کودک با حضور مربیان افتخاری بچه های مسجد در موکب فعال است، گفت: فراهم کردن فضا برای برپایی نمازهای یومیه از دیگر اقدامات موکب می باشد.