فعالیت بیش از 600 کتابخانه در کانون های مساجد سیستان و بلوچستان
فعاليت بيش از 600 کتابخانه در کانون هاي مساجد سيستان و بلوچستان

فعالیت بیش از 600 کتابخانه در کانون های مساجد سیستان و بلوچستان

مدير ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد سيستان و بلوچستان با بيان اينکه در حال حاضر 115 کتابخانه مخزن دار و 499 کتابخانه باز در ذيل کانون هاي فرهنگي مساجد استان وجود دارد، گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخواني برنامه هاي متعددي در سيستان و بلوچستان برگزار مي شود.
شناسه خبر : 52898 تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۳۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان: حجت الاسلام مهدی پودینه مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان در خصوص هفته کتاب و کتابخوانی با بیان اینکه این هفته در راستای بالا بردن سرانه مطالعه و همچنین توانمندسازی نیروی مسجد اهمیت دارد، گفت: هر کانونی که در حوزه کتاب فعال بوده در حوزه کادرسازی نیز موفق عمل کرده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر 115 کتابخانه مخزن دار و 499 کتابخانه باز در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد، افزود: از آمار کتابخانه مخزن دار، 87 کتابخانه شهری و 28 کتابخانه روستایی و از آمار کتابخانه باز 128 کتابخانه شهری و 371 کتابخانه روستایی هستند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در بخش دیگری از سخنانش به برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی پرداخت و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت میعادگاه های نماز جمعه برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از برنامه های پیش بینی شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان یادآور شد: برگزاری نمایشگاه کتاب و تبادل کتاب در محل برگزاری نماز جمعه از جمله برنامه هایی است که روز جمعه، 26 آبان ماه در زاهدان اجرا می شود.

 

گفتنی است هفته کتاب در تقویم رسمی کشور، 24 آبان ماه، روز کتاب و کتابخوانی است و از این روز تا 30 آبان در سراسر کشور هفته کتاب برگزار می شود.