آغاز طرح پالایش کتاب در کتابخانه های مساجد سیستان و بلوچستان
آغاز طرح پالايش کتاب در کتابخانه هاي مساجد سيستان و بلوچستان

آغاز طرح پالایش کتاب در کتابخانه های مساجد سیستان و بلوچستان

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد سيستان و بلوچستان از اجراي طرح پالايش کتاب در کتابخانه هاي مساجد استان، در راستاي بروزرساني کتب و همچنين ترويج فرهنگ مطالعه بين نسل جوان مسجدي خبر داد.
شناسه خبر : 53401 تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۳۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان: حجت الاسلام مهدی پودینه، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان با اشاره به آغاز طرح پالایش کتاب در کتابخانه های مساجد سراسر استان افزود: این طرح با هدف خارج کردن کتاب های فرسوده و بلا استفاده از کتابخانه های مساجد و جایگزین سازی کتاب های جدید و مورد نیاز مخاطبین در استان اجرا می شود.

 

وی تصریح کرد: طی اجرای این طرح، به منظور مناسب سازی کتب موجود در کتابخانه های مساجد با نیازهای مناطق، کتاب به این کتابخانه ها اهدا خواهد شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یادآور شد: طرح پالایش کتاب همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در استان آغاز شده است.

 

پودینه با اشاره به اینکه اهدای کتاب به کتابخانه های مساجد، خواهد بود، تصریح کرد: این کتاب ها بیشتر با محور موضوعاتی نظیر دفاع مقدس، کتب دینی و کتاب های ویژه رده سنی کودک و نوجوان تهیه شده اند.

 

پودینه با بیان اینکه در حال حاضر 115 کتابخانه مخزن دار و 499 کتابخانه باز در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد، افزود: از آمار کتابخانه های مخزن دار، 87 کتابخانه شهری، 28 کتابخانه روستایی، و از آمار کتابخانه های باز، 128 کتابخانه شهری و 371 کتابخانه روستایی هستند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان به فعالیت کتابخانه های باز و بسته در مساجد اشاره کرد و یادآور شد: با وجود افزایش دامنه اطلاع رسانی و فضای مجازی، هنوز کتاب جایگاه خاص و ویژه خودش را دارد.

 

پودینه گفت: محله محور بودن، دسترس پذیری، داشتن کتاب های مفید، عمومی بودن، همجواری با مسجد، مردمی بودن، گستردگی و پیوستگی از جمله ویژگی های کتابخانه های مسجد نسبت به سایر کتابخانه ها بوده است.