نهضت بازگشت به مساجد را به شکل جدی دنبال کنیم
نهضت بازگشت به مساجد را به شکل جدي دنبال کنيم

نهضت بازگشت به مساجد را به شکل جدی دنبال کنیم

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان با تاکيد بر اينکه کانون ها براي جوانان در فضاي مجازي برنامه داشته باشند، گفت: بايد نهضت بازگشت به مساجد را به شکل جدي دنبال کنيم.
شناسه خبر : 53406 تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۵۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان: علی سرگزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در مرحله استانی ، دوره آموزشی ویژه مدیران کانون های تخصصی خواهران در زاهدان بیان داشت: حضرت علی علیه السلام قضاوت و دیگر امورات جامعه را در مسجد انجام می دادند.

 

وی با بیان اینکه در طول تمدن اسلامی نقش مساجد پررنگ بوده است، افزود: با شکوه ترین مساجد را در جهان، مسلمانان درست کرده اند. انقلاب اسلامی در ایران از متن مساجد شکل گرفته و نیز شهدا تربیت شده مساجد هستند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: امروزه اگر می خواهیم در سبک زندگی ایرانی اسلامی پیروز شویم باید دو نقش خانواده و زن و مساجد را با هم گره بزنیم آنگاه اتفاق شکوهمندی رخ خواهد داد.

 

سرگزی با بیان اینکه بنده بزرگ شده مسجد هستم و در مسجد رشد کرده ام، گفت: افردی که آن زمان در مسجد بودند، آدم های موفقی شدند، زیرا که حساس ترین زمان عمر خودشان را در مساجد گذرانده بودند.

 

وی با اشاره به اینکه امروز دغدغه خانواده، تربیت صحیح فرزندان است، افزود: والدین نمی دانند که فرزندشان در فضای مجازی و کوچه و بازار چه می کند. اگردست فرزند خودشان را بگیرند و به مسجد ببرند قطعا فرزندان آنان در برابر ناهنجاری های اجتماعی بیمه خواهند شد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: مجاهدین فلسطین از دل همین مساجد برخواسته اند و در برابر جبهه باطل با جان خود مقاومت می کنند.

 

سرگزی با تاکید بر نهضت بازگشت به مساجد یادآور شد: مساجد محدود به اقامه نماز شده و از نقش تمدنی آن غافل شده ایم. اگر پیرو نبی مکرم اسلام (ص) هستیم باید مساجد را درطول شبانه روز فعال نگاه داریم. درهمین راستا پیشنهاد می شود تعدادی از مساجد زاهدان برای فعالیت درطول 24 ساعت شبانه روز درنظر گرفته شود. هرچند این کار سختی به نظر می رسد اما می توانیم هیات امنای این مساجد را توجیه کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری برای تمام سلایق در مساجد برنامه داشته باشند، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد برای جوانان در فضای مجازی برنامه داشته باشند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه کانون ها باید فعالیت های اجتماعی بیشتری داشته باشند ادامه داد: نقش کانون های فرهنگی هنری را در مهار آسیب های اجتماعی همچون طلاق تعریف کنیم.